Implementací nového informačního systému Microsoft Dynamics NAV získal zákazník silný nástroj pro řízení, správu a vyhodnocování firemních procesů. Došlo k minimalizaci a automatizaci každodenních úkonů a snížení nákladů.
Profil zákazníka
Yusen Logistics (Czech) je členem skupiny NYK Group, která je jednou z předních logistických organizací s celosvětovou působností. Na český a slovenský trh vstoupila v roce 2002, tehdy ještě pod názvem NYK Logistics. V současnosti zaměstnává přes 500 zaměstnanců v 6 strategicky rozmístěných pobočkách s více jak 45 000 m2 skladových ploch. Poskytuje kompletní logistické služby zahrnující pozemní, námořní i leteckou přepravu, skladování, celní služby, distribuci, kontraktní logistiku či poradenství v logistice.
Realizace 2015
Implementace informačního systému Microsoft Dynamics NAV přinesla především zlepšení spolehlivosti a výkonnosti finančních procesů, podporu organického růstu společnosti bez nutnosti navýšení počtu zaměstnanců ve finančním oddělení a omezení objemu opakujících se činností. Došlo také ke zrychlení a zprůhlednění finančních procesů pro provozní část firmy a zvýšení přínosnosti finančního oddělení pro operativu a business.
Stanislav Kaláb
External Consultant Yusen Logistics (Czech) s. r. o.
Výchozí situace a cíle projektu
Stávající informační systém Yusen Logistics přestal odpovídat rozvoji služeb. Společnost tedy začala hledat u dodavatelů s dostatečnými odbornými znalostmi a zkušenostmi nový informační systém, který podpoří hlavní firemní procesy. Požadavkům nejlépe vyhovovalo, a ve výběrovém řízení zvítězilo, řešení Microsoft Dynamics NAV nabízené společností AutoCont, které bylo doplněno o nástroje pro vyhodnocování dat a tvorbu manažerských výstupů BI4Dynamics NAV. Od implementace nového informačního systému Yusen Logistic očekával především zvýšení úrovně služeb poskytovaných zákazníkům a jejich ziskovosti.
Přínosy
- Zefektivnění a zvýšení produktivity práce
- Úspora a snížení nákladů
- Zrychlení zpracování celého obchodního případu
- Zvýšení celkové konkurenceschopnosti zadavatele
- Konzistence a relevance dat
- Propojení provozních systémů a finančního systému
- Zvýšení ziskovosti a úrovně služeb
- Zvýšení kvality finančního reportingu
- Konsolidace poboček
- Zajištění monitoringu odběratelských faktur a odpovědností v procesu
- Sjednocení procesu vystavování, kontroly a schvalování faktur
- Odstranění manuálního postupu u oběhu došlých faktur a dalších dokumentů
Popis řešení
Implementace podnikového systému včetně BI
Společnost implementací nového informačního systému získala silný nástroj pro řízení, správu a vyhodnocování firemních procesů. Řešení zasáhlo především ekonomické agendy včetně konsolidace výsledků obou poboček, české i slovenské, a business intelligence výstupů pro manažerské vyhodnocování.
Díky integraci všech dat a informací do jednoho jediného systému došlo k minimalizaci a automatizaci úkonů každodenní běžné agendy. Centralizace dat zjednodušila přístup k informacím o konkrétních pracovních činnostech a úkolech i výsledcích celé organizace. V kombinaci s intuitivním uživatelským rozhraním se zvýšila produktivita práce zaměstnanců.
Obchodní informace pod kontrolou
Aplikace Microsoft Dynamics NAV pro řízení financí a účetnictví tvoří páteř celého podnikového řešení, která pomáhá sledovat a analyzovat obchodní informace. Byla tak zajištěna efektivnější správa hlavní knihy, závazků a pohledávek atd. Řešení bylo rozšířeno o webovou aplikaci zajišťující snadné schvalování dokladů a objednávek v rámci nastaveného firemního workflow.
Workflow je nadstavbou modulu došlé pošty, který umožňuje evidovat a schvalovat veškerou korespondenci ve společnosti. Zajímavostí je integrace na specializované provozní aplikace pro různé formy mezinárodní přepravy a skladování pomocí EDI.
Správa kontaktů
Modul „Marketing” systému NAV zajišťuje centralizovanou správu adresáře kontaktů. Hlavním cílem v této oblasti bylo eliminovat v evidenci kontaktů duplikáty, jejichž vznik je způsoben distribuovanou evidencí kontaktů v provozních systémech.
Podpora finančního oddělení
Požadavky společnosti byly směřovány především ke zrychlení a zprůhlednění procesů i celkovému zefektivnění oblasti financí. Kompletní BI řešení s datovým skladem a OLAP firmě umožňuje analyzovat data od financí, přes pohledávky až k závazkům. Finanční manažer nyní může sledovat vývoj pohledávek a jejich splatnost. Tyto doplňkové sestavy podporují finanční plánování v rámci různých časových horizontů. Vedení společnosti je také schopno tvořit přesnější predikce a lépe tak rozhodovat o směřování společnosti a činit strategická rozhodnutí.
Použité technologie
- Microsoft Dynamics NAV 2013 R2
- BI4Dynamics NAV
- Microsoft SQL Server
- Microsoft SharePoint
- Microsoft Office
- Microsoft Windows Server