Implementace Microsoft Dynamics 365 for Sales ve STAHLGRUBER CZ s.r.o.

Díky nasazení Microsoft Dynamics 365 společnost STAHLGRUBER získala vhodný nástroj, který umožní efektivní řízení vztahů se zákazníky s propojením na ERP systém Microsoft Dynamics AX.

Profil zákazníka

Společnost STAHLGRUBER je jedním z nejdůležitějších partnerů pro automobilový průmysl v Evropě. Pro servisy dodává náhradní díly ve stejné kvalitě jako původní díly. Produktová škála společnosti STAHLGRUBER výrazně překračuje 500 000 položek a splňuje veškeré potřeby autoservisů. Společnost dodává originální náhradní díly a příslušenství pro různé typy vozidel. Sortiment je zaměřen především na osobní auta a menší nákladní vozy. Optimalizovaný tok zboží s celonočními dodávkami z vysoce výkonného logistického centra zajišťuje prvotřídní doručovací kapacitu, která si již po celé roky udržuje garantovaný průměr více než 97 % z celé produktové řady.

Realizace 2019

Implementace CRM systému nám umožní více se zaměřit na kvalitu prodeje a rozvoj oblastí s nevyužitým potenciálem. V CRM získáváme také silný nástroj pro řízení obchodního oddělení, vylepšení obchodních procesů a zvýšení efektivity práce. Obchodníci mají nyní snadno přístupné informace a prodejní data na jednom místě.

Martin Klimecký

Key Account Manager, vedoucí projektu CRM

Výchozí situace a cíle projektu

Společnost STAHLGRUBER se pro podporu obchodních aktivit rozhodla pro využití řešení Microsoft Dynamics 365 for Sales. Prvotní motivace společnosti k zavedení právě tohoto systému vycházela z požadavku na evidenci veškerých aktivit týkajících se zákazníků a k nim navázaných kontaktů a obchodních příležitostí.

Cílem projektu bylo díky nasazení Microsoft Dynamics 365 poskytnout společnosti STAHLGRUBER vhodný nástroj, který umožní efektivní řízení vztahů se zákazníky s propojením na ERP systém Microsoft Dynamics AX.

Očekávání společnosti STAHLGRUBER:
  • Správa zákaznické databáze
  • Správa příležitostí a obchodních aktivit na jednom místě
  • Evidence a vyhodnocení prodejních akcí
  • Možnost jednoduchého monitoringu aktivit uživatelů
  • Vytvoření jednotného místa pro reporting
  • Evidence marketingových kampaní
  • Možnost propojení s databází ARES
  • Věrnostní program

Přínosy

  • Udržení stávajících zákazníků a využití jejich potenciálu
  • Úspěšné získávání nových zákazníků
  • Možnost pracovat s obchodníkem v rámci obchodního cyklu pouze v jednom prostředí
  • Zjednodušení obchodních procesů
  • Měření úspěšnosti obchodních procesů - vyhodnocování
  • Integrace s Microsoft Outlook a Microsoft SharePoint
  • Dostupnost informací z jednoho místa
  • Rozšířený reporting z prodejních dat

Popis řešení

V rámci systému Dynamics 365 for Sales byla řešena podpora obchodních procesů, konkrétně se jedná o evidenci současných a potencionálních zákazníků, sledování probíhajících i již ukončených projektů, kontaktních osob a aktivit.

STAHLGRUBER dále požadoval integraci dokumentů na Microsoft SharePoint pro sdílení dokumentů v rámci obchodního procesu.

Jedním z požadavků společnosti STAHLGRUBER bylo zajistit integraci na podnikový systém Microsoft Dynamics AX pro synchronizaci zákazníků, kontaktů a prodejních dat. Integrace je realizována pomocí řešení AC Integration BUS, které umožňuje propojení lokálních i cloudových aplikací, a tzv. integrační databáze, ve které jsou ukládána integrovaná data z obou systémů. Toto řešení umožňuje asynchronní výměnu velkého množství dat, která nezatěžuje produkční systémy, přes integrační databázi do Microsoft Dynamics AX v prostředí zákazníka.

Zároveň je celé řešení připraveno na integraci s dalším obchodním systémem v rámci skupiny STAHLGRUBER, která umožní trojstrannou integraci zákazníků, kontaktů a prodejních dat. V dalším rozvoji tohoto řešení je uvažováno s rozšířením integrací o dodavatelská data.

Informace o prodejích a pohledávkách jednotlivých zákazníků včetně historie jednání jsou nyní dostupné z jednoho místa pro obchodní tým i management. Sdílením těchto informací došlo k výraznému zlepšení přehledu o obchodních příležitostech a zastupitelnosti obchodníků.

Vedoucí pracovníci obchodu mají nyní přesný přehled o aktivitách svých podřízených a jejich úspěšnosti. Díky tomu mohou také lépe delegovat úkoly s ohledem na kapacity obchodníků tak, aby zajistili zákazníkům co nejrychlejší odezvu na jejich požadavky. Díky propojení s databází ARES je teď možné efektivněji zadávat informace o potenciálních či stávajících zákaznících.

S nasazením řešení Microsoft Dynamics 365 ve společnosti STAHLGRUBER byl výrazně optimalizován celý obchodní proces. Nově jsou evidováni také potenciální zákazníci, obchodní aktivity a další informace pro plánování a realizaci obchodní strategie společnosti.

Připojení k Microsoft Dynamics 365 for Sales probíhá přes webového klienta. Je tedy možné do systému přistupovat odkudkoliv, z jakéhokoliv zařízení, které je připojené k internetu.
 

Použité technologie

  • Microsoft Dynamics 365 for Sales v lokální variantě on-premise
  • Integrační platforma AC Integration Bus včetně sdílené Integrační databáze postavené na Microsoft SQL serveru
Chcete více informací?