LogDock Advanced
Analyzujte a vyhodnocujte provozní a bezpečnostní incidenty v prostředí pro práci s událostmi a toky nejen z IT infrastruktury zákazníka, ale i z jeho cloudových služeb.
Základní popis služby
Služba LogDock Advanced je cloudové řešení pro komplexní Log & Flow management.
Základem pro službu LogDock Advanced je softwarový nástroj pro sběr, ukládání, prohlížení a vyhodnocování provozních a bezpečnostních událostí a toků (logy). K nástroji má zákazník přístup přes webové rozhraní, ve kterém pracuje s uloženými logy. Logy mají 3 měsíční retenci, kterou lze na požádání navýšit.
- „Události“ jsou záznamy ze síťových zařízení a aplikací. Služba podporuje protokoly událostí TCP/UDP Syslog. Pro sběr informací z Microsoft Windows poskytovatel doporučuje použít například WinCollect server. Po dohodě s poskytovatelem lze využít i jiné protokoly.
- „Toky“ jsou záznamy o síťovém provozu, které generují obvykle síťová zařízení, jako jsou switche a routery. Podporované protokoly jsou Netflow, IPFIX, SFlow a JFlow.
Související služby
Nutnou podmínkou užívání služby LogDock Advanced je zakoupení této související služby:
- VDC Connect nebo VDC Connect Plus – virtuální síťové prostředí
Související služba je popsána v samostatném popisu služby a je účtována zvlášť.
Výkon služby
Výkonnost služby je definována počty událostí za sekundu (Events per second – EPS) a toků za minutu (Flows per minute – FPM), které je služba schopna přijmout a zpracovat. Zákazník může objednávat tyto výkonnostní parametry:
- EPS VDC – definuje počet zpracovaných událostí z virtuálních firewallů a virtuálních load balancerů pouze v rámci služeb VDC Connect a VDC Connect Plus. EPS VDC lze škálovat po 20ks.
- EPS – definuje počet zpracovaných událostí ze zákaznické cloudové i on-premise IT infrastruktury. EPS lze škálovat po 100ks.
- FPM – definuje počet zpracovaných toků ze zákaznické on-premise IT infrastruktury. EPM lze škálovat po 5000ks.
Výkonnostní parametry lze pružně měnit na měsíční bázi. V případě potřeby nabízí poskytovatel součinnost při odhadu počátečních hodnot.
Aby zákazník mohl využívat EPS a FPM, vytvoří mu poskytovatel za tímto účelem virtuální Event and Flow Processor (dále jen „Processor“). Processor umožňuje přijímat a zpracovávat události a toky ze zákaznické cloudové i on-premise IT infrastruktury.
Rozšíření služby
Zákazník si může ke službě doobjednat následující rozšíření:
- Report z logů ze služeb VDC Connect / VDC Connect Plus
- Report z logů ze služby VDC Connect Plus pro funkcionalitu Web Filtering
- Reporty dle specifikace zákazníka
- Expertní podpora
- Instalace a školení v rozsahu 2MD
Reporty jsou zasílány dle volby zákazníka denně nebo jednou týdně (období sobota – pátek).
Kvalitativní a výkonnostní parametry služby (SLA)
Služba je nabízena v 1 úrovni SLA, a to Bronze. Jaké parametry jsou platné pro úroveň Bronze je uvedeno v tabulce níže. Vysvětlení jednotlivých parametrů i sankce za jejich porušení jsou uvedeny v dokumentu DataSpring SLA, který se nachází na https://www.autocont.cz/produktlisty/DataSpring-SLA.
Odpovědnosti poskytovatele a zákazníka
Odpovědnosti poskytovatele
- 8/5 správa a provoz platformy nezbytné pro běh služby
- 24/7 monitoring služby a dohled nad funkčností
- sběr logů ze služeb VDC Connect / VDC Connect Plus
- instalace, správa a provoz Processoru
- garantovaná dostupnost služby 95% na schopnost přijímat a ukládat události a toky pro rozhraní Processoru
- garantovaná dostupnost webového rozhraní služby 95%
Odpovědnosti zákazníka
- práce s prostředím, vytváření a správa náhledů na logy a další činnosti související s ovládáním služby přes webové rozhraní
- nastavení sběru Log & Flow na svých zařízeních (jiných než VDC Connect / VDC Connect Plus)
- plnit své povinnosti dle právních předpisů na ochranu osobních údajů a soukromí – zejména informovat dotčené subjekty o sběru a zpracování logů, získat jejich případný souhlas apod.
Účtování služby
Služba je účtována měsíčně dle následujících parametrů:
Přínosy
- jednotné místo pro správu provozních a bezpečnostních logů z celé infrastruktury
- založeno na jedné z nejlepších technologií na trhu
- odpadá starost o licence
- možnost neomezené doby ukládání Log & Flow
- zvýšení efektivity práce pomocí přehledných reportů
- napomáhá plnit soulad s požadavky zákona o kybernetické bezpečnosti
- service desk a lokální technická podpora v českém a anglickém jazyce 24/7
Cílová skupina
Služba je určena pro všechny zákazníky vyžadující komplexní Log & Flow management z provozního, bezpečnostního či jiného pohledu.