Osobní setkání expertů na bezpečnost posouvá nabídku AUTOCONTu zase o stupínek výš a zaručuje našim zákazníkům služby skutečných profesionálů. Kromě pracovních podnětů si však Míša ze Švýcarska dovezla i zážitky ze společného setkání bývalých spolužáků z doby, kdy v Curychu strávila semestr studia na střední škole.
 
Míšo, kolik času jsi v Curychu strávila a za jakým účelem jsi tam zamířila?

Celkem jsem tam strávila tři dny, školení GRC (pozn. Governance, Risk and Compliance) bylo jeden den. Nebylo to dlouhé, ale za to bylo hodně přínosné. V ServiceNow všichni fungují v jedné velké komunitě a když se produktu věnuješ, máš svůj profil, kde se zaznamenávají absolvovaná školení, e-learningy, certifikace, buduješ si tak svůj profil experta na ServiceNow. Spoustu věcí lze udělat online, ale pro mě je vždycky výzva, aby se v něčem, co je online neztratil lidský kontakt.
O příležitosti účasti na tomto školení jsi se dozvěděla sama, nebo tě vyslal například tvůj nadřízený?
Nabídka přišla od kolegy Jardy Knybla. Ozval se mi s nabídkou, že jeden náš zákazník má v plánu implementovat GRC modul a chybí mu konzultant. Upřesnili jsme si, co je cílem - tedy abych se stala konzultantem GRC modulu v AC. Pak přišla ze švýcarské pobočky ServiceNow pozvánka na školení GRC, které mi můj nadřízený, Honza Slezák, schválil.
 
Co je tvou náplní práce a v čem tě tato pracovní cesta posunula?

Náplní práce konzultanta informační bezpečnosti je, mít všeobecný přehled – o GDPR, ISO 27001, ITIL 4 a dalších metodikách a best practices v oblasti bezpečnosti. A v čem mě posunula … Setkala jsem se s Shari Cleary, která pracuje v ServiceNow na pozici Global Service Partner Advisor.  Cestuje po celém světě, stará se o spokojenost konzultantů, je „single mum of three“ a přesto velice úspěšnou ženou v nadnárodní korporaci. Taková pracovní setkání, která se protnou i s nějakou silnou osobní linkou, jsou pro mě velikou inspirací. Myslím si, že pro ženy - matky je velkým tématem balanc mezi pracovním a osobním životem a tohle setkání mě zase posunulo kousek k tomu, že jsem ve správný čas na správném místě a nic bych na tom neměnila.

Co jsi se dozvěděla nejužitečnějšího?

ServiceNow je nástroj, který nabízí množství "out of box" hotových řešení pro oblast security. ServiceNow není jen helpdesk, jak je pořád ještě často vnímán. Je to chytrá platforma, která má za cíl minimalizovat spreedshetové aktivity. ServiceNow vydává množství videí a materiálů, které jsou však hodně obecné a školení mi pomohlo k pochopení dalších principů, které jsou za tím. Například řešení pro GDPR – hotová "out of box" metodika tě nasměruje na to, na co se máš u zákazníka zaměřit. Takovou druhou užitečnou věcí je to, že ServiceNow je otevřená platforma a každý, kdo uvidí mezeru na trhu, může naprogramovat své řešení. Díra v oblasti GDPR je výzva, protože to tu trochu chybí a hotová řešení jsou zaměřená hodně na americký trh (pozn. odkud ServiceNow pochází). A pak je to také právě velmi cenný nástroj v bezpečnosti. Firmy často vnímají bezpečnost jako hromadu papírování, ale ServiceNow ji dokáže udělat více automatizovanou a sexy. AUTOCONT může díky této znalosti posouvat a podporovat své zákazníky. Máme expertní znalost, kterou má málokdo na českém trhu.
 
Co z toho plánuješ aplikovat v AC? Co chceš změnit nebo udělat?
 
Chtěla bych dostat do většího povědomí našich obchodníků, že nabízíme celou platformu ServiceNow, nejen helpdesk a že tím přinášíme přidanou hodnotu zákazníkům. GRC představuje pomyslný vyšší level bezpečnosti, který pracuje s přehlednými dashboardy, které pomáhají nejen při řízení bezpečnosti, ale třeba i v komunikaci se stakeholdery, typicky vedením společnosti o požadovaných výdajích. Díky ServiceNow jsou tyto požadavky transparentní a především snadno odkomunikovatelné.
 
Když jsi nastupovala, věděla si, že budeš moct takto pracovně cestovat?
 
Nevěděla, ale přála jsem si to. Mám ohromné štěstí, že mi AUTOCONT umožňuje dělat to, co chci. Hodně se mluví o tom, že chceme být mezinárodní, proto jsem toho chtěla využít. Vycestovat, lačnit po něčem novém. Nebýt jen konzument, ale obrátit to v potenciál, který nám přinese hodnotu.
 

„AUTOCONT neskončil jenom u slibů, ale opravdu se stáváme víc a víc mezinárodním prostředím.“
 

Jak jsi strávila čas mimo školení, pokud nějaký byl?
 
Byl a využila jsem ho k setkání s bývalými spolužáky z doby, kdy jsem na střední škole jeden semestr studovala v Curychu. Byli jsme na horách, projít se kolem jezera, dali jsme si fondue a prošli se po centru, zašli na dobrou kávu. Spojila jsem příjemné s užitečným.
 
Bude další cesta?
 
Zatím nevím, aktuálně se více soustředím na získávání certifikací, aby se mohly realizovat projekty u zákazníků. Ale líbil by se mi zákazník za českými hranicemi. ServiceNow kontaktují zákazníci také napřímo a potom ServiceNow listuje v konzultantech, kteří odpovídají požadavkům. Takže to, že jsem z Brna a budu mít požadované znalosti, může přinést zákazníky třeba z Rakouska. Nebo klidně ze Švýcarska! Dojet do Vídně a sednout na letadlo vlastně trvá stejně jako cesta autem z Brna do Prahy!
 
Napadá tě něco, co jsme nezmínily?
 
Nebojte se ptát a jít si za tím, co si přejete!