Ačkoli již lze nějakou dobu informační systém Microsoft Dynamics 365 Business Central pronajímat jako službu (SaaS - Software as a Service), nikdy tomu tak nebylo v případě české lokalizované verze. Tu bylo možné dosud provozovat pouze formou on-premises řešení na vlastních serverech či serverech pronajatých v cloudu. Nyní ale, Microsoft vydává tuto čistě cloudovou verzi i pro Českou republiku.

A jaké to má přínosy pro zákazníky?

Tento způsob provozování informačního systému má několik zcela zásadních výhod. Jednou z nich je fakt, že zákazník nemusí vůbec řešit, kde systém provozovat. Uživatelé jej spouští přímo z webového prohlížeče, a tím odpadá nutnost instalace i aktualizace aplikace na klientských počítačích. Další velkou výhodou je, že uživatelé mohou přistupovat k aplikacím a datům z libovolného počítače nebo mobilního zařízení, připojeného k internetu a tedy nejen ze své kanceláře.
Stejně tak odpadá starost o instalaci systému na firemních serverech, jejich správu a neustálé aktualizace nebo řešení různých nenadálých problémů. Tím, že jsou data uložená v cloudu, při havárii počítače nebo zařízení uživatele, se neztratí.
Řada firem si také asi nemůže dovolit udržovat vysoce specializovaný tým pro zajištění bezpečnosti, kterým disponuje Microsoft. Široké možnosti škálovatelnosti umožňují v případě potřeby i jen dočasně navýšit výkon, např. při nasazování nějaké nové rozsáhlé funkcionality nebo intenzivního testování a následně se vrátit k původní konfiguraci pro běžný provoz.

Těžko na cvičišti, lehko na bojišti 

Zákazníci si mohou systém snadno vyzkoušet před tím, než jej začnou provozovat naostro. Ve výchozí podobě mají k dispozici 2 společnosti v databázi. Jednu s testovacími daty, na které si mohou postupně ověřit jednotlivé funkcionality nebo nasimulovat vybrané firemní procesy. Druhá společnost je přednastavena dle české legislativy a umožňuje zákazníkům předem a jednoduše, vše připravit pro ostrý provoz.  

Integrace v rámci ekosystému Microsoft 365 a Dynamics 365

Jednou z dalších výhod cloudové verze systému je hladká integrace s ostatními online službami Microsoftu, jako jsou Office 365, Power Apps, Power Automate, Power BI nebo integrace s aplikací Dynamics 365 Sales pro správu zákaznických vztahů.

Taktéž možnost využívání služeb Azure Services přináší nebývalé možnosti využití prvků umělé inteligence (AI) jako je, strojové učení (ML) k sofistikovanému prognózování prodeje, stavu zásob nebo platební morálky zákazníků, kognitivních služeb rozpoznávání obrazu, díky čemu lze automatizovat např. evidenci fyzických parametrů zboží.   

V online verzi lze snadno využít předpřipravené sady analytických výstupů Power BI od Microsoftu, které zahrnují oblast financí, prodeje a marketingu. Samozřejmě lze i vytvářet další manažerské analýzy a reporty vycházející z dat Dynamics 365 Business Central.  

Microsoft AppSource

Pokud v systému chybí nějaká funkčnost, lze se poohlédnout v obchodě Microsoftu a udělat nějaké ty nákupy. K dispozici jsou jak rozšíření od Microsoftu, tak současně i od řady partnerů. Může jít o menší funkcionality, ale i o komplexnější oborová řešení. Rozšíření lze obvykle zdarma vyzkoušet a poté v případě zájmu zakoupit.  

V čem vám pomohou partneři?

Přestože si zákazníci mohou systém teoreticky sami naimplementovat a spravovat, určitě se vyplatí si vzít na pomoc zkušeného partnera. Máme zkušenosti z desítek implementací a známe rozsáhlé možnosti nastavení systému i jeho funkcionality. S naší pomocí je pak implementace mnohem snadnější a rychlejší.
V případě zájmu nás kontaktujte, rádi vám poradíme a pomůžeme.