Nové vylepšení pro Dynamics 365 Business Central 2023

Přinášíme vám novinky z dalšího podzimního vydání podnikového informačního systému Dynamics 365 Business Central 2023 WAVE 2, které uvolnil Microsoft na začátku října.

Dynamics 365 Business Central je oblíbeným ERP (Enterprise Resource Planning) řešením pro malé a střední podniky. Každá nová vlna aktualizací obvykle přináší řadu vylepšení a nových funkcí, které pomáhají organizacím lépe řídit své procesy a zlepšovat produktivitu. Níže je několik vybraných oblastí, ve kterých byly v poslední době realizovány inovace.

Ty nejzajímavější novinky a vylepšení

  • Microsoft se věnuje neustálému zlepšování uživatelského rozhraní a zpříjemnění práce s Business Central. V této verzi byly tedy dále vylepšeny navigační prvky a možnosti personalizace pro jednotlivé uživatele.
  • Novinka Ad-hoc analýz z předchozí verze, která umožňuje rychlé analýzy nad vybranými přehledy v systému byla dále vylepšena a rozšířena o možnosti analýz předdefinovaných dotazů, které mohou zahrnovat data z více tabulek.
  • Business Central se často integruje s dalšími aplikacemi a službami, a to zejména s dalšími produkty od Microsoftu, jako je Office 365 a Power Platform. V nové verzi byly vylepšeny především možnosti integrace s Dataverse, Shopify, ale i další.
  • Automatizace procesů a využití AI - umělé inteligence jsou klíčovými trendy v ERP systémech. Business Central nabízí nové nástroje pro automatizaci prostřednictvím Power Automate jako jsou vylepšené procesy schvalování a vestavěné funkce Power BI pro lepší rozhodování. V oblasti využívání umělé inteligence se novinky zaměřují na využití AI Copilota pro zjednodušení přípravy marketingových textů a podporu párování bankovních transakcí, které dále zlepšují automatizaci a snižují počet zbývajících nepárovaných transakcí, které vyžadují lidský dohled.
  • Pro firmy, které zpracovávají skladové operace, jsou funkce pro správu skladu a zásob klíčové. V nové verzi Business Central je k dispozici řada vylepšení ve sledování skladových zásob, optimalizaci objednávek a plánování dodávek. Současně byla doplněna zcela nová funkcionalita pro tisk a čtení čárových a QR kódů využívající prostředky mobilních zařízení jako je integrovaná kamera.
  • Microsoft stále více směřuje ke cloudovým řešením, a tak i pro Business Central neustále vylepšuje cloudové funkce, výkonnost a škálovatelnost, a i v nové verzi podporuje přímou migraci ze starších verzí Business Central On-premise do cloudu.
  • Mezipodnikové účtování a konsolidační funkce byly rozšířeny o schopnost konsolidovat finanční data nejen mezi společnostmi v rámci jednoho prostředí, ale i mezi více prostředími Business Central. Toto významně rozšiřuje možnosti v rámci mezinárodních skupin společností.

Nová verze Business Central zahrnuje ještě mnoho dalších menších či větších novinek, které můžete najít v kompletním plánu vydání od společnosti Microsoft.

 

Česká verze a novinky v ní

  • Nová aplikace Intrastat CZ, která je nadstavbou standardní aplikace Intrastat od Microsoftu. Novou funkcionalitu je nejprve nutné zapnout ve Správě funkcionalit.
  • Funkcionalita Zálohových plateb nově podporuje Centra odpovědnosti a dále byl doplněn Náhled účtování pro daňové doklady.
  • Profilová role „Účetní CZ“ nově obsahuje dlaždice Vnitropodnikového účtování.  
  • Přímé transfery nyní pro účtování využívají výchozí obecné účtoskupiny z tras transferů a také byla doplněna sestava Účtovaný Přímý Transfer.

 

Vše si snadno vyzkoušíte

Nejjednodušší způsob, jak se s novinkami, ale i stávající funkcionalitou seznámit, je možnost zaregistrovat si online verzi Dynamics 365 Business Central a zde si bezpečně v Sandbox prostředí vše prozkoumat.

S implementací pomůžeme

AUTOCONT má zkušenosti z desítek implementací a známe rozsáhlé možnosti nastavení systému i jeho funkcionality. S naší pomocí je pak implementace mnohem snadnější a rychlejší.
V případě zájmu nás kontaktujte, rádi vám poradíme a pomůžeme.

Chcete více informací?