Příběh ze života
Koukám do výsledku phishingového testu a lámu si hlavu s tím, proč jsme propadli - výsledek je nevalný :-(
Přece všichni známe teorii, všichni víme na co si dávat pozor, máme nastavené pravidla a víme, jaké jsou. Přesto pokud nám přes technologii proleze podvodný email, tak se necháme napálit.
Pak přijdu na parkoviště služebních vozů a dostanu zase vztek. Místa určená pro služební vozy, zabrali kolegové, kteří … a tady důvod nevím, zkrátka tam své auta natlačili a vy nemáte kam služební vůz odstavit. Má to za následek, že vy musíte následně zjišťovat, kdo to tam vlastně parkuje (neznám všechny SPZ) a nahánět ho, ať si vůz odklidí jinam, protože tam nemá co dělat. Na portále jsou však jednoznačná pravidla, nicméně můj pocit je, že se to opakuje víc a víc (a mě to nebaví).
A najednou jsem si uvědomil, že to je možná ten klíč. Známe teorii, máme pravidla, ale na ty pravidla kašleme. V televizní reklamě zazní: „…však ono se to nezblázní!“. Ano, ono se to někdy nezblázní, ale někdy z toho může být průšvih jako dům a můžete si vybrat, jestli to bude ransomware v síti, únik osobních údajů nebo zkažená pověst (těch dopadů je nepřeberné množství).
Mysleme na to, že pravidla a jejich dodržování nám pomáhá zvládat běžné situace, a je jedno, jestli se to týká parkování nebo ochraně dat a informací. V obou případech se musíme chovat stejně, respektovat je.
Nakonec si dovolím parafrázovat Marcuse Porciuse Cata: „Ostatně soudím, že nejslabším článkem je uživatel“ (originál Carthago delenda est :-)).
Pokud nevíte, kde je největší nebezpečí, co byste měli udělat hned a co počká, jaký bezpečnostní systém je vhodný pro vás s ohledem na váš business a velikost, klidně se obraťte na AUTOCONT. Rádi vám poradíme a jak se říká, za zeptání nic nedáte :-). AUTOCONT ví jak.