Nasazení a správa APPLE produktů v podnikovém prostředí a AUTOCONT zkušenosti

Efektivní nástroje a kompetence našich specialistů přináší zákazníkům pro používání Apple produktů v podnikovém prostředí potřebné jistoty.

Obliba Apple zařízení neroste pouze u jejich uživatelů v soukromé sféře, ale také v podnicích. Magazín Forbes zveřejnil informaci o 20% meziročním růstu počtu Apple zařízení ve velkých a středních firmách. Není se čemu divit, Apple všechny produkty navrhuje tak, aby zaměstnanci byli kreativnější a produktivnější a mohli pracovat novými způsoby, jak v kanceláři, tak mimo ní.

Apple zařízení zprovozníte ve firmě rychle a hromadně

Nastavení a nasazení Apple produktů v současném firemním prostředí nebylo nikdy jednodušší. Bez ohledu na to, zda máte ve společnosti deset, nebo deset tisíc zařízení. Zero-touch deployment umožňuje IT nastavovat a spravovat zařízení vzdáleně a připravit proces plného využití pro každou skupinu uživatelů a všechny zařízení tyto vlastnosti podporuje nativně. 

Apple Business Manager je webový portál pro správce IT určený k nasazení iPhonů, iPadů, Maců a Apple TV z jednoho místa. Jednoduše umožňuje IT oddělení zařadit podporovaná zařízení do jednotné správy, distribuovat aplikace a vyžadovaný obsah z jednoho místa potřebným uživatelům. 

  • Zařízení - portál pro jednotnou správu automatizovaně nastavuje registraci zařízení pomocí Mobile device managementu (MDM). Zjednodušuje a přizpůsobuje proces nastavení pro zaměstnance tak, aby nebylo nutné s nimi fyzicky manipulovat nebo připravovat každé zvlášť.
  • Obsah - tato část umožňuje jednoduchý a centralizovaný nákup aplikací pro zaměstnance. Kupujte je hromadně anebo nasazujte aplikace vyvinuté interně. Licence snadno přenášejte nebo sdílejte mezi různými místy. Díky správě distribuce máte celý postup pod kontrolou a aplikace zůstanou ve vašem vlastnictví. Ty nepotřebné můžete odebrat a přidělit je někomu jinému ze společnosti. 
  • Uživatelé - zde se vytváří a spravuje Managed Apple ID a přiřazuje oprávnění pro uživatele a případné role pro dodatečné správce IT.

Pokročilé scénáře nasazení a podpora uživatelů

Pro využití Apple produktů si můžete vybrat takové scénáře nasazení, jaké vyhovují potřebám vaší organizace. Nabízí ochranu podnikových dat při zachování soukromí pro zaměstnance, kteří chtějí využívat vlastní zařízení k práci pomocí User Enrollmentu. Anebo zajistit nejvyšší způsob kontroly zařízením vlastněných firmou pomocí Device Enrollmentu. 

User Enrollment umožňuje uživatelům zachovat absolutní míru soukromí, zatímco IT oddělení má možnost zajistit bezpečnost firemních dat. Tato dvě prostředí jsou na jednom zařízení vzájemně oddělena a chráněna šifrováním. IT pak spravuje sadu konfiguračních nastavení a politik relevantní pro firemní data, zatímco nemají možnost přistupovat k soukromým datům uživatele, ani zcela ovládat dané zařízení. Uživatel pak na zařízení pracuje s dvěmi Apple ID, vedle svého soukromého využívá i to firmou řízené a informace jsou tak od sebe vzájemně odděleny. 

Device Enrollment umožňuje IT oddělení automatizovaně zavést firemní zařízení rovnou do MDM, takže je schopno ovlivňovat jeho chování při začlenění do firemího prostředí. Využitím přistupu dohledovaného zařízení jsou pak ovlivnitelné takové funkce, jaké nejsou dostupné při jiném modelu správy. To zahrnuje dodatečné zabezpečení, nemožnost vyčlenění zařízení ze správy společnosti anebo správy aktualizací OS a aplikací. Díky tomu IT dokáže připravit zařízení dle požadavků společnosti, ať pro denní použití jedním uživatelem anebo sdílené zařízení pro více uživatelů určené pro provoz i jediné aplikace. 

Mód sdílený iPAD umožňuje několika uživatelům sdílet jedno zařízení při zachování oddělení uživatelských dat. Pro tento účel uživatel využívá firmou spravované AppleID, proto si pro svoji práci v daném okamžiku může vybrat libovolné zařízení a bude mít svoje data. To se týká také konfigurace aplikací, které IT připraví pomocí MDM. Funkce dočasného přihlášení pak umožňuje použít iPad libovolnému uživateli bez přihlášení, kdy při ukončení práce jsou veškerá data ze zařízení odstraněna.

Plná integrace do podnikového prostředí 

Apple zařízení podporují veškeré podnikové standardy zabezpečení. Rozšířené schopnosti roamingu zajišťují zachování připojení zařízení k síti i při přechodu mezi Access pointy. Vestavěná podpora veškerých standardů VPN umožňuje bezpečné připojení do podnikové sítě i mimo perimetr organizace. Samozřejmostí je podpora připojení VPN na vyžádání, vynucení trvalého připojení, anebo podpora připojení VPN na vyžádání konkrétní aplikace. Pro ověřování k službám vnitropodnikové sítě Apple zařízení podporují přístup k adresářovým službám Active Directory, LDAP a OpenDirectory. Poslední verze operačního systému umožňuje využít SSO extension i pro prvotní zavedení do správy zařízení je možné využít cloudového ověřování např. pomocí Azure Active Directory.

Platformy iOS,iPadOS i Mac umožňují zaměstnancům přímý přístup k hlavním cloud platformám pro ukládání dat, ať je to Google Drive, Dropbox anebo OneDrive for Business. Zároveň jsou nativně podporovány protokoly pro sdílení SMB a WebDAV pro bezproblémový přístup k firemním souborovým službám.

Produktivitu uživatele zajišťuje přímá podpora všech rozšířených platforem, především pak Microsoft Exchange, anebo Microsoft 365 pomocí zabezpečeného připojení. Uživatel pak těží z přístupu ke mailovým zprávám, kalendářům a kontaktům včetně push notifikací, správě schůzek a poznámek přímo v klientských aplikacích.

Kompetence a zkušenosti AUTOCONT

Společnost AUTOCONT je Apple autorizovaný reseller pro podnikový segment. Pro splnění tohoto statutu je třeba dosahovat potřebné prodejní objemy, ale hlavně plnit kritéria obchodních a technických certifikací s dostatečným počtem specialistů.

S touto velmi exkluzivní partnerskou certifikací nabízíme vybrané produkty Apple s nejvyšší podporou výrobce přidáváme navíc letité zkušenosti s integrací různých typů firemních koncových zařízení pro efektivní provoz a správu. Podnikové prostředí je z pohledu IT infrastruktury i aplikačního vybavení velmi různorodé a tedy věříme, že naše zkušenosti pro vás budou užitečné.

Kontaktujte AC specialistu

Pokud vás informace k této oblasti naší nabídky zaujaly, máte specifické dotazy či zájem o upřesnění k vaší konkrétní situaci, kontaktujte AC specialistu Jiřího Michálka na e-mailu jiri.michalek@autocont.cz.

Chcete více informací?