Portál občana - brána k elektronickým službám státu
Naši specialisté se podíleli na nasazení řešení Portálu občana, který poskytuje možnost centrálního přístupu k elektronickým službám státu a získal ocenění Microsoft Awards 2018.
Na začátku července odbor eGovernmentu Ministerstva vnitra ČR spustil do provozu Portál občana, řešení, na kterém se společně s AUTOCONTEM podíleli společnosti NAKIT (Národní agentura pro komunikační a informační technologie s.p.) a Asseco Central Europe, a.s. Portál občana je významným krokem v digitální transformaci veřejné správy v České Republice a 25. 9. 2018 získal tento projekt cenu vítěze Microsoft Awards 2018 v kategorii Veřejná správa a rozvoj moderního města pro Českou republiku.
Řešení Portál občana využívá autentizace pomocí elektronických občanských průkazů nebo datových schránek a poskytuje online klíčové služby, jako např. informace o pracovní neschopnosti, potvrzení o bezdlužnosti, výpis z rejstříku trestů nebo veškeré údaje týkající se služeb sociálního zabezpečení. Služby, které Portál občana zprostředkovává, se plánují postupně rozšiřovat dle toho, jak budou jednotlivé OVM (Orgány Veřejné Moci) publikovat data pomocí tzv. eGSB (integračního rozhraní eGon Service Bus). Celé řešení je provozováno v Microsoft Azure, využívá inovativní technologie open-source produktů jako Docker a Kubernetes, je psané v. NET Core a využívá komplexních integračních přístupů.
Více informací o projektu Portál občana naleznete v případové studii.