Muž, který v tom lítá
Stojí na startovišti, kde je ke startu připraven větroň s elektrickým pohonem. Přestože má model rozpětí křídel téměř čtyři metry, díky uhlíkovým vláknům a dalším kompozitovým materiálům váží jen málo přes jeden kilogram.
Následně model díky elektromotoru odstartuje a vznese se nad zemský povrch. Dokáže vyletět deset, dvacet nebo sto metrů, podle toho, jaké je právě počasí. Ve chvíli, kdy motor vypne, zapíše se aktuální výška a větroň následujících deset minut díky stoupavým proudům vzduchu krouží nad hlavami diváků, než v poslední vteřině dosedne přesně na přistávacím bodě.
Takový je svět, ve kterém senior konzultant AUTOCONTU Tomáš Hrubý tráví svůj volný čas nejraději. Je to sféra soutěžního leteckého modelářství, jež v posledních čtrnácti letech zároveň pomáhal vytvářet. Ostatně, dnes nejrozšířenější a nejpopulárnější kategorie modelů větroňů s elektropohonem, F5J, je z části také jeho „dítko“. Podílel se totiž na postupném vývoji pravidel v tomto odvětví modelařiny, a to na národní a později i mezinárodní úrovni.
Více v článku AC Elity.