AC FORUM
Je online prostor určený pro stávající či potenciální zákazníky AutoContu, kteří mají zájem o AC novinky, chtějí čerpat informace z AC blogů či přispívat do diskusí. Mohou zde získat informace z konferencí, prezentací a dalších neveřejných dokumentů.

AC
FORUM

Je online prostor určený pro stávající či potenciální zákazníky AutoContu, kteří mají zájem o AC novinky, chtějí čerpat informace z AC blogů či přispívat do diskusí. Mohou zde získat informace z konferencí, prezentací a dalších neveřejných dokumentů.

×
Blog teaser image

Zpráva z fronty: „Naše vojska organizovaně ustupují do připravených pozic.“

Překlad nadpisu: „Prohráváme.“ :-(

Kolega z partnerské firmy si dal tu práci a podíval se na výsledky testů antivirových programů prováděných Virus Bulletine. Virus Bulletin je snad již od počátku věků považován za skutečně nezávislou a skutečně erudovanou organizaci provádějící testy antivirových systémů. Jejich testovací laboratoře jsou od roku 1989 kolbištěm, na němž soutěžily a soutěží antivirové systémy, kdo je z nich nejlepší. Virus Bulletin si vybudoval renomé díky přesně definovaným podmínkám, za kterých srovnávací testy probíhají. Jeho výsledky tedy mají váhu.

Kolega si povšiml, že trend v úspěšnosti antivirů směřuje k nižší účinnosti. Například výsledky testů provedených od června do prosince roku 2015 ukazují, že průměrná účinnost antivirů v reaktivním testu (to znamená, že vzorek malware je znám) je kolem 95 % a proaktivní (vzorek je neznám a tak se zapojují všechny ty heuristiky a analýzy) je kolem 80 %. Výsledky testů provedených o necelý rok později (duben až říjen 2016) ukazují, že účinnost poklesla na průměrné hodnoty 90 % u reaktivních a 70 % u proaktivních testů. Jednoduše to znamená, že nové neznámé kódy jsou psány „lépe“ a dokáží uniknout pozornosti antivirů!!!

Pokud doufáte, že když to nechytí antivir, že antispam to nepustí dovnitř, potom se zkuste zamyslet nad statistikou. Testy Virus Bulletinu říkají, že antispam systémy zachytí zhruba 199 spam mailů z 200. To je zhruba 0,5 % spamu projde. Průměrně dostane každý uživatel (kancelář), 121 e-mailů denně. Takže jsme na nějakých 600 e-mailech týdně. Dále čísla hovoří, že zhruba 50 % je spam. Takže to máme týdně zhruba 300 spam mailů. Pokud tedy z každých 200 jeden projde přes spamfilter, máte za měsíc šanci 6x narazit na ransomware!! A co takový ransomware umí, si určitě dokážete spočítat. Když nic jiného zastaví vás na jeden den nebo vám sebere data od poslední zálohy…

Co se s tím dá dělat? Jednoznačně nespoléhat jen a pouze na antivir. Je potřebné uvažovat i o dalších technologiích, posunout obranné zákopy do hloubky. Protože je to nekonečný dostih se zločinci, neexistuje jediný spásný „elixír“, který by systémy ochránil a tak je nutné pracovat s kombinací opatření. A když říkám opatření, nemyslím jen zmiňované technologie, ale i implementaci „lidského firewallu“. To je pracovat s uživateli a vysvětlit jim, že i oni hrají důležitou roli v ochraně informačního systému. A často jsou uživatelé tím nejdůležitějším prvkem obrany, nejúčinnější zbraní.

Pokud chcete poradit, jak se ve vaší konkrétní situaci bránit, co nasadit, jak vyškolit, jak otestovat a tak dále, klidně kontaktujte AutoCont. Radí vám odpovíme, rádi vám poradíme a jak se říká za zeptání, nic nedáte J AutoCont ví jak.
 

Související články

Blog teaser image

GDPR Urban Legends, true or lie?


Termín účinnosti GDPR se blíží a všichni, kteří jsme se točili na jeho implementačním „kolotoči“ máme spoustu zajímavých zkušeností a „historek z natáčení“.

více

Article teaser image

Připraveni na GDPR?


Nařízení GDPR přináší řadu povinností a blíží se termín, kdy budou také vymáhány. Rozhodli jsme se připravit flexibilní řešení, které vás na GDPR připraví po technické stránce.

více

Blog teaser image

TOP GUN


Naučte své uživatele stejným postupům, jakým se učí piloti v TOP GUNu.

více

Komentáře

17.02.2017 12:48:44 Honza

Link

Ahoj. Mohl bys přidávat link na článek odkud čerpáš, případně ke kterému se vyjadřuješ?

Související články

Blog teaser image

GDPR Urban Legends, true or lie?


Termín účinnosti GDPR se blíží a všichni, kteří jsme se točili na jeho implementačním „kolotoči“ máme spoustu zajímavých zkušeností a „historek z natáčení“.

více

Article teaser image

Připraveni na GDPR?


Nařízení GDPR přináší řadu povinností a blíží se termín, kdy budou také vymáhány. Rozhodli jsme se připravit flexibilní řešení, které vás na GDPR připraví po technické stránce.

více

Blog teaser image

TOP GUN


Naučte své uživatele stejným postupům, jakým se učí piloti v TOP GUNu.

více

Blog teaser image

Lidská lenost a prolomení Enigmy


Co je největší hrozbou pro každý informační systém? Jeho uživatelé!

více

Blog teaser image

A znovu ta hesla…


Hesla jsou a ještě nějakou dobu budou základním autentizačním prostředkem pro autentizaci uživatelů. Každoročně se s přelomem roku objevují žebříčky nejpoužívanějších a současně i „nejhloupějších“ hesel. Rok co rok je to téměř stejné a už se mi je nechce ani hledat a zveřejňovat, nic nového v nich není.

více

Article teaser image

Jak na bezpečnost informací


Kybernetická bezpečnost je termínem, který se stále častěji objevuje v hlavních zpravodajských relacích televizních stanic, v novinách i časopisech a ozývá se z úst politiků, odborníků, komentátorů.

více

Article teaser image

GDPR - zkratka, která straší


Zkratka, která se v roce 2018 bude jako strašák vznášet nad firmami a je připravena ty nepřipravené připravit o energii, peníze a klid na duši.

více

Blog teaser image

Nebezpečná zlatá horečka!


A je to tady zase, jako už tolikrát v dějinách lidstva, je tady příležitost snadno zbohatnout. A je to tak, jak už tomu bylo tolikrát v dějinách lidstva, pár jednotlivců zbohatne a spousta bude ochuzena. No možná na tom ještě vydělá pár prodejců nářadí.

více

Article teaser image

TechFórum 2017 rozhovory a názory


Rádi bychom se ohlédli za zákaznickou konferencí AutoCont TechForum 2017 a podělili se o názory, které nám k IT trendům i kybernetické bezpečnosti poskytli řečníci z dopolední části akce.

více

Blog teaser image

GDPR kam se podíváš


Firmy a organizace se probouzejí a začínají uvažovat o řešení GDPR. Přestože se o GDPR rozhodlo již vloni, pro mnohé se objevil tak náhle, jako grónský ledovec před přídí Titanicu. A na mnohé stejně tak působí.

více